• Kongressval

Kongressval

Kongressombuden är valda

Rösterna i andra valomgången i Vänsterpartiet Skånes kongressombudsval är nu färdigräknade. Resultatet innebär att följande är ombud för Vänsterpartiet Skåne på partikongressen:

Vilmer Andersen, Carl Aragon, Susanne Björkenheim, Jens Börjesson, Mia Christensson, Birgitta Ehlin, Linda Ekelund, Karin Feldt, Francisca Kertzscher, Ehab Khalaf, Alexandra Kronqvist, Lucas Lennartsson, Tobias Lohse, Banesa Martinez, Alexandra Nikoleris, Nicklas Olofsson, Patricia Olsson Escalante, Eleonor Pavlov, Mårten Pavlov, Tobias Petersson, Umihana Rasovic Kasumovic, Jesper Sahlén, Svjetlana Saric, Anders Skans, Jeanette Stojic, Rebecca Thell

Suppleanter är i följande ordning:

1. Showan Shattak, 2. Emma-Lina Johansson, 3. Claudia Velasquez, 4. Anfal Mahdi, 5. Gunilla Ryd, 6. Maria Dexborg, 7. Alicia Smedberg, 8. Maria Kållberg, 9. Hodan Omar, 10. Sabrin Omar Högelius.

Enligt praxis Vänsterpartiet Skåne kallas suppleant 1-3 till delegationens förmöten. Två icke tjänstgörande suppleanter närmast i tur att tjänstgöra deltar på kongressen.

Uppgifter om resterande suppleanter(suppleantplats 11-26) och om alla röstsiffror fås från Vänsterpartiet Skåne, mejla [email protected]

Vänsterpartiet har kongress 4-6 februari 2022 i Stockholm. Kongressen antar bland annat valplattform och väljer ny partistyrelse.