• Jobba med oss

Jobba med oss

Vänsterpartiet är en växande rörelse för ett jämlikt Sverige. Vårt parti består av våra medlemmar, aktivister,  förtroendevalda politiker och anställda medarbetare.

Vänsterpartiet i Region Skåne söker 3 politiska sekreterare – är det dig vi letar efter?

Inför kommande mandatperiod utlyser Vänsterpartiet i Region Skåne 3 politiska sekreterare.

Om jobbet

Vänsterpartiet arbetar i opposition i Region Skåne. Arbetsuppgifterna för de politiska sekreterarna är väldigt varierande. Du som söker ska uppskatta varierat arbetstempo och både fungera väl i ensamarbete likväl som i större projekt i grupp.

Du har ett stort intresse för samhällsfrågor och politik och är väl förtrogen med Vänsterpartiets politik, och regionens verksamhetsområden.

Arbetsuppgifterna spänner över administration kring regiongruppens arbete till politikutveckling och kommunikation. Ta fram underlag, motioner, stötta Vänsterpartiets parlamentariker, hantera media och kommunikation, arbeta med budget i opposition, arbeta med att nå ut med Vänsterpartiets politiska förslag, utveckla och ha kontakta med invånare och organisationer som berörs av regionens verksamheter, planera konferenser och möte, ta fram material för tryckt och digital spridning, planera och genomföra politiska kampanjer inom ramen för regionens politikområden.

Anställningstid: 1 januari 2023 – 31 december 2026

Tjänsterna är visstidsanställningar. Tjänsterna regleras i regionens avtal och lönesätts i partiet med Vänsterpartiets kollektivavtal. Minst 1 av tjänsterna bör ha sin huvudsakliga arbetsplats i Kristianstad på rådhuset och minst 1 bör ha placering i Malmö på distriktsexpeditionen.

Sista dag för att söka är 9 november och beslut om tillsättning av tjänsterna sker den 23 november.

Ansökningshandlingar ska skickas till Sara Svensson, gruppledare under innevarande mandatperiod.

E-post: [email protected].
Välkommen in med din ansökan!