• Jobba med oss

Jobba med oss

Vänsterpartiet är en växande rörelse för ett jämlikt Sverige. Vårt parti består av våra medlemmar, aktivister,  förtroendevalda politiker och anställda medarbetare.

Vill du jobba för en starkare vänster i EU-valet?

• Vänsterpartiet Skåne söker ringare till ringcentralen “Lyft Luren för Vänstern i EU-valet”.
  • Tjänsten är en timanställning under perioden 15 maj – 9 juni 2024.
  • Du behöver kunna jobba 10-15 timmar per vecka under perioden.
  • Du arbetar från Vänsterpartiet Skånes ringcentral på Poeten på Hörnet i Malmö.

Deadline för ansökan är den 19 april.

Om anställningen

Vänsterpartiet Skåne gör nu en satsning på att få fler väljare att kryssa för Vänsterpartiet i EU-valet. Detta gör de bland annat genom att bygga en telefoncentral för att skapa direktkontakt med väljare och medlemmar. Zetkin Foundation koordinerar ringcentralen, men uppdragsgivare är Vänsterpartiet Skåne.

Arbetsuppgifterna är att ringa väljare och medlemmar i Vänsterpartiet i hela Skåne. Samtalen syftar till att informera om EU-valet, att dela kunskap om Vänsterpartiets värderingar och politik, uppmuntra fler att rösta den 6-9 juni samt att aktivera våra över 3 000 medlemmar.

Du kommer att ringa tillsammans med andra arvoderade ringare och volontärer, på pass om ca 2-4 timmar. Ringandet sker på dag- och kvällstid, vardagar och helger. Du behöver kunna jobba 10-15 timmar per vecka under tidsperioden 15 maj – 9 juni.

Till dig som söker

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, är utåtriktad och positiv, och som snabbt blir självgående. Det är viktigt att du är strukturerad, och vi utgår från att du delar Vänsterpartiets värderingar. Kunskaper om Vänsterpartiets politik är ett plus, inte ett krav. Det viktiga är att du har hjärtat till vänster!

Du är van vid att kommunicera på svenska i tal och skrift. Övriga språkkunskaper, tex arabiska, kan vara meriterande – ange gärna dina språkkunskaper i din ansökan.

Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev med en kort beskrivning av varför du tror att tjänsten skulle passa dig, samt ditt CV.

Skicka din ansökan till [email protected]

Deadline för ansökan är den 19 april. För övriga frågor om tjänsten, hör av dig till Patrik Munthe, [email protected] eller Elin Kamlert, [email protected]

Timlön enligt avtal mellan Vänsterpartiet Skåne och  Handels.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan.